شگفتی پسران



فتالیت یکی از عوامل بی انگیزگی در جنس نر

آیا تا به حال در یک روز تابستانی یک بطری پلاستیکی را در ماشین جا گذاشته اید؟

آیا بطری شما حاوی نوشیدنی بوده است؟ ایا کمی از ان را نوشیده اید؟

حتما متوجه شده اید که طعم آن کمی عجیب است و کمی مزه پلاستیک دارد!

انچه شما چشیده اید پلی اتیلین ترفیلت(فتالیت) بوده است. وقتی شما یکی از این بطری های پلاستیکی شفاف را بگذارید تا گرم شود فتالیت شروع به نفوذ داخل نوشیدنی میکند. هر اندازه گرما بیشتر باشد و هر چه اسید نوشیدنی بیشتر فتالیت بیشتری داخل نوشیدنی نشت خواهد کرد.

فتالیت ها رشد غدد درون ریز در دختران را تسریع می بخشد و باعث می شود سینه هایشان بسیار زود تر از موعد مشخص رشد کند. این یعنی زودتر به بلوغ می رسند. این دختران در خونشان تاشش برابر بیشتر از دختران دیگران فتالیت دیده می شود.

نوشیدنی های گرمی که در شیشه های پلاستیکی شیر نوزادان ریخته می‏‏ شود به دلیل نفوذ بیسفنول A علاوه بر تاثیرات مخربی و غیر قابل برگشتی که بر روی مغز نوزادان پسر می گذارد عملکرد مناطقی از مغز از جمله مناطقی که مربوط به جنسیت، تولید مثل، حافظه و انگیزه می شود را مختل می کند.

اثر فتالیت در پسران کاملا متفاوت است

به نظر می رسد کند کردن و نهفته کردن رشد جنسی و به تعویق انداختن بلوغ نهایت تاثیری است که این مواد روی پسران می گذارد.

اما،

پژوهشگران ایتالیایی دریافتند وقتی حیوانات ازمایشگاهی (نر ) در معرض این مواد شیمیایی قرار داده شوند به نظر میرسد هنگامی که این حیوانات جوان هستند در مقایسه با زمانی که بالغ می شوند نسبت به محیط اطراف کمتر کنجکاوند. حیوانات نری که بسیار جوان هستند وقتی در معرض این مواد شیمیایی قرار می گیرند، در آینده کمتر شبیه به نرها هستند و رفتارشان زنانه شده و کاملا شبیه به ماده ها می شوند.

در سالهای اخیر دانشمندان دریافتند که عمل تستوسترون در پسران فراتر از تحریکات و اعمال جنسی است. تستسترون محرک علاقه برای توفیق یافتن، بهترین بودن و رقابت کردن است ولی فتالیت ها قدرت تستسترون در بدن پسرها را کاهش می دهد.

اثرات مخرب و زیان بار استروژن های محیطی (مثل همین فتالیت ها) روی پسران ممکن است علاوه بر افزایش بیش فعالی، احتمالا باعث اسیب به مغز نیز شود.

دو شنبه 26 اسفند 1392برچسب:, |

 


سلام به همه بازدید کننده های عزیز هدف من از راه اندازی این وبلاگ فقط شناخت پسران در هر سن و سالی و تربیت یک مرد ایده آل در آینده است سعی میکنم نکات تربیتی رو از منابع معتبر تهیه کنم امیدوارم از مطالب وبلاگ استفاده کافی و وافر رو ببرید ایمیل من جهت ارتباط با شما دوستان
vahidgh1371@yahoo.com

همه مطالب وبلاگ
درباره ی وبلاگ
نکات تربیتی
داستان
متفرقه
اشعار
پسرها

 

سپهرداد

 

 

 

یاد گذشته
من دینی ندارم، اما به عقاید دیگران احترام می گذارم!
سلام دوباره اما شاید آخرین بار
عوامل مرتبط در گرایش به همجنس
مسدود شدن وبلاگ پسران و دختران مجرد
عوامل مرتبط در ارتباط با جنس مخالف
رابطه با جنس مقابل و گرایش به هم‌جنس در دانش آموزان -1
نقش ویژه مادر در پرورش یک پسر خوب
ادامه
پسر باس

 

 

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی