شگفتی پسران



دختران و پسران چه تفاوتهایی با هم دارند؟ -4

اولین همبازیها

این حقیقت که دخترها معمولاً از نظر کلامی، ماهرتر از پسران هستند، در طریقه ارتباطات اجتماعی دختران و پسران تأثیر می گذارد. به نظر می رسد دختران سه ساله، بهتر با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و مشارکت می نمایند، زیرا بیشتر با هم صحبت می کنند. با این حال به نظر دوروتی اینون، «بیشتر پسرها به شیوه خودشان و به میزان کافی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.» او می گوید: «اگر دو یا سه پسر مشغول بازی با یکدیگر باشند، دوست دارند فریاد بکشند حتی اگر فاصله زیادی نیز با هم نداشته باشند!»

روح همکاری در پسران کمتر از دختران نیست، اگرچه ممکن است چنین مشاهده شود زیرا بازی آنها کمتر از بازیهای خیالی دختران، پیچیده به نظر می رسد.

 

 

آزمایشات هوش

ممکن است دختران به آزمایشات هوش کلامی بهتر پاسخ دهند، اما حقیقتا هیچ تفاوت اساسی از نظر هوش یا حافظه، بین دختران و پسران وجود ندارد. دوروتی اینون می گوید: «در نهایت در می یابید که میزان هوش پسران بیش از دختران است.» چه چیز می تواند پاسخگوی این سؤال باشد که چرا مردان می توانند به ژرفای نبوغ دست یابند و به افرادی نظیر مونارت و لئوناردو داوینچی تبدیل شوند.


ادامه مطلب

پنج شنبه 20 اسفند 1393برچسب:, |

 
دختران و پسران چه تفاوتهایی با هم دارند؟ -3

پسرها ناآرامترند

پسرها اغلب مهارتهای حرکتی بیشتری نسبت به دختران داشته و فعالیتهای بدنی شدید را دوست دارند. دوروتی معتقد است: «بیشتر والدین گمان می کنند که پسرها بی قرارتر از دختران می باشند. با این حال، این گرایش به ناآرامی، با توجه به شرایط تشدید می شود.»

چندین مطالعه نشان داده که با پسرها حتی در دوران نوزادی، با خشونت بیشتری نسبت به دخترها رفتار می شود.

ضمنا، دختران اغلب مهارتهای حرکتی را بهتر انجام می دهند و به این دلیل زودتر از پسران یاد می گیرند دگمه های خود را ببندند و از مدادرنگی استفاده کنند.

 

تواناییهای ویژه

شاید این شوخی قدیمی درباره زنان درست باشد که آنها قادر نیستند ماشین خود را پارک کنند.

به نظر بعضی روانشناسان، مردان تواناییهای بهتری نسبت به زنان دارند. حتی تا دو سالگی، پسرها راحت تر از دخترها ماشینهای اسباب بازی خود را می رانند یا با بلوکهای ساختمان سازی بازی می کنند.

 

کج خُلقی

به نظر می رسد دختران و پسران، هنگام کودکی به یک اندازه بداخلاقی می کنند. با این حال، مطالعات نشان داده که پسرها عملاً چهار برابر بیشتر از دخترها رفتارهای غیراجتماعی نشان می دهند. دوروتی اینون بیان می کند که رفتارهای پرخاشجویانه بیشتر از کودکان پسر انتظار می رود و حتی این رفتارها در مورد آنها بیشتر تحمل می شود تا دختران هم سن و سالشان.


ادامه مطلب

چهار شنبه 20 اسفند 1393برچسب:, |

 


سلام به همه بازدید کننده های عزیز هدف من از راه اندازی این وبلاگ فقط شناخت پسران در هر سن و سالی و تربیت یک مرد ایده آل در آینده است سعی میکنم نکات تربیتی رو از منابع معتبر تهیه کنم امیدوارم از مطالب وبلاگ استفاده کافی و وافر رو ببرید ایمیل من جهت ارتباط با شما دوستان
vahidgh1371@yahoo.com

همه مطالب وبلاگ
درباره ی وبلاگ
نکات تربیتی
داستان
متفرقه
اشعار
پسرها

 

سپهرداد

 

 

 

یاد گذشته
من دینی ندارم، اما به عقاید دیگران احترام می گذارم!
سلام دوباره اما شاید آخرین بار
عوامل مرتبط در گرایش به همجنس
مسدود شدن وبلاگ پسران و دختران مجرد
عوامل مرتبط در ارتباط با جنس مخالف
رابطه با جنس مقابل و گرایش به هم‌جنس در دانش آموزان -1
نقش ویژه مادر در پرورش یک پسر خوب
ادامه
پسر باس

 

 

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی